La majoria de persones de més de 35 anys tenen o han tingut alguna dolència d’esquena o d’articulacions. El sedentarisme és un dels grans mals d’aquesta societat. Moltes persones passen llargues hores al dia assegudes però el nostre cos està adaptat al moviment. El moviment respectuós aporta vitalitat i allarga la vida.

Els ioguis practiquen el que en diuen la salutació al sol. És una pràctica de ioga que ens escalfa tot el cos i treballa les articulacions. És la seqüència de postures més popular del Hatha Yoga. En sànscrit s’anomena “surianamaskara” que significa “realitzar reverències postrades al Déu Sol”.

Els beneficis de la Salutació al Sol són molts, des de millorar la flexibilitat general dels músculs, tendons i lligaments, enfortir l’aparell locomotor, fer un massatge als òrgans interns, depurar l’organisme, enfortir el cor o estimula, la circulació limfàtica i sanguínia. També proporciona concentració, calma, serenitat i força interior, alliberant les tensions i alleugerint l’ansietat i la depressió.

Tothom pot realitzar aquesta seqüència de moviments. Si tenen problemes d’articulacions hauria de preguntar a un professor de ioga titulat quines modificacions convenen més.

Es practica sempre amb l’estómac buit o després de dues hores d’un mínim d’haver menjat.

S’anima a provar-la?

EXERCICI PRÀCTIC

  • Esculli un lloc tranquil.
  • Agafi una esterilla o manta, perquè no rellisquin els peus.
  • Ara posis dempeus davant la màrfega.

Els ioguis recomanen fer 12 salutacions al sol (6 amb cada cama) cada matí. Deu minuts per viure una vida més plena i lliure!

Text original de JUDITH BASOLS